Nowe technologie

Od 17 lat Toyota oferuje auta wyposażone w rewolucyjną technologię Hybrid Synergy Drive. Są one dowodem na to, że postęp technologiczny może iść w parze z troską o środowisko naturalne.

Modele hybrydowe Toyoty

15 października 2014 r. Toyota Motor Corporation ogłosiła, że sprzedaż samochodów hybrydowych koncernu przekroczyła 7 mln egzemplarzy, przy czym ostatni milion sprzedano w rekordowo krótkim czasie 9 miesięcy.

Toyota dostarcza obecnie 27 modeli hybrydowych i jeden model typu Plug-in Hybrid do 90 krajów świata. Do końca 2015 r. hybrydowa oferta koncernu wzbogaci się o 15 nowych modeli, w tym Voxy Hybrid, Noah Hybrid (tylko w Japonii), Lexusa NX 300h czy Lexusa IS 300h.

W Polsce oferowanych jest obecnie 5 modeli hybrydowych Toyoty (Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+), jeden model typu Plug-in Hybrid (Prius Plug-in) oraz 7 modeli hybryd Lexusa (CT200h, IS300h, NX300h, GS300h, GS450h, RX450h, LS600h).

Jak wynika z obliczeń firmy, do końca września 2014 roku samochody hybrydowe pozwoliły o 49 mln t obniżyć emisję CO2 oraz zaoszczędzić 18 mln t benzyny (w porównaniu do pojazdów z tradycyjnymi silnikami o podobnej mocy i osiągach). A to dopiero początek, gdyż Toyota pracuje nie tylko nad udoskonalaniem swoich samochodów, ale także nad nowymi źródłami napędu.

Toyota FCV

W 2015 roku do sprzedaży w Japonii, a następnie również w Europie i Stanach Zjednoczonych trafi Toyota FCV, czteroosobowa limuzyna zasilana rewolucyjnym napędem z ogniwami wodorowymi, która nie emituje do atmosfery żadnych szkodliwych substancji, gdyż jedynym efektem reakcji wodoru i tlenu jest para wodna. Osiągi i zasięg innowacyjnej Toyoty odpowiadają pojazdom segmentu D z tradycyjnymi silnikami benzynowymi, a napełnianie zbiorników wodorem zajmuje jedynie 3 minuty.

Toyota Yaris Hybrid-R Concept

Toyota Yaris Hybrid-R Concept z układem napędowym o łącznej mocy 420 KM to rasowe auto sportowe. Model dysponuje turbodoładowanym 4-cylindrowym silnikiem Global Race Engine o pojemności 1,6 l i mocy 300 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 120 KM. Energię odzyskiwaną z hamowania magazynują superkondensatory, dzięki temu szybciej niż w przypadku akumulatorów niklowo-metalowych przyjmują i oddają energię, co skutkuje natychmiastowym wzrostem mocy.

Toyota TS040 Hybrid

TS040 Hybrid z napędem na cztery koła jest najbardziej zaawansowaną technicznie konstrukcją hybrydową w sportach motorowych mogącą pochwalić się łączną mocą układu hybrydowego wynoszącą aż 1000 KM. Jednostka spalinowa V8 o pojemności 3,7 l daje moc 520 KM. Przy wytracaniu prędkości dwa generatory umieszczone na obu osiach pojazdu wspierają układ hamulcowy, akumulując energię, która za pośrednictwem inwertera jest przekazywana do superkondensatora. Kiedy kierowca ponownie przyspiesza, np. po wyjściu z zakrętu, energia jest automatycznie wykorzystywana przez oba silniki, doładowując Toyotę TS040 Hybrid dodatkową mocą 480 KM.

Toyota Auto Body COMS i Toyota i-ROAD

1 października 2014 r. w Grenoble we Francji rozpoczął się 3-letni program Cité lib by Ha:mo – najbardziej innowacyjny na świecie system komunikacji w mieście, integrujący tradycyjną sieć transportu miejskiego z nowoczesnym systemem car-sharingu. Program ten jest obsługiwany przez 70 aut z napędem elektrycznym: 35 czterokołowych pojazdów Toyota Auto Body COMS i 35 Toyot i-ROAD – nowatorskich, trójkołowych pojazdów zwrotnych i zwinnych jak skuter, oferujących jednocześnie komfort zamkniętego samochodu.

Nowe technologie